Obiecte imaginare. Arta altfel.

Inscris de Emil Dobriban, pentru Spitalul din Cluj, Categoria: Handcraft

Sunt artist plastic si cadru didactic din Cluj Napoca. In aceasta dubla calitate am fost invitat de mai multe ori sa conduc Ateliere de creaţie in artele vizuale, pentru tineri cu sau fara pregatire in zona artistica. In astfel locuri am constatat ca lipsa meşteşugului artistic nu trebuie sa fie un impediment in realizarea unor teme creative de arte vizuale.
Munca mea didactică se bazează pe o rodnică activitate de creaţie desfăşurată pe principii avangardiste. Am efectuat călătorii de studii, am cercetat fenomenul artistic si educational contemporan fiind invitat în tabere de artă contemporană interne şi în residenţe internaţionale. O constantă preocupare este cercetarea şi practicarea posibilităţilor de expresie ale întrepătrunderii artelor în genul instalatia artistica .
Preocupările mele plastice ca artist şi pedagog precum şi rezultatele cercetărilor proprii din aria inovaţiei în limbaj plastic se impletesc in acest Atelier.
Motivare
Acest atelier nu impune limita de varsta. Atractivitatea e data de faptul ca se folosesc metode de creaţie care nu necesita cunostinte prealabile de specialitate. Ineditul tehnicii de lucru este alternarea creatiei cu jocul ludic.
Scop: Dezvoltarea creativităţii, a simţului artistic, bunului gust,
· Angajarea unei atitudini pozitive fata de viata, eliminarea stresului.
· satisfacerea unei necesităţii interioare. se insista pe activitate mintala si estetică;
· abordarea creaţiei artistice printr-o atitudine libera ca joaca;
· stimularea creativitatii şi dezvoltarea potenţialului estetic şi a stării de bine;
· avem obiectiv personal de dezvoltare a încrederii in sine;
· atitudine experimentală, curajoasa.
- încredere în capacitatea proprie de exprimare artistică optimism, dorinţa de insanatosire.

Subiectul: Crearea unor forme reale aluzive la lumea înconjurătoare, zoologică şi biologică lucrul în spaţiul real cu materiale naturale. Realizarea acestor obiecte echilibrate şi armonice, fara necesitatea unor cunostiinte de desen sau cromatologie. Înlocuirea mijloacelor tradiţionale de lucru. Materialele naturale la care apelăm vor înlocui tuburile de culoare, pensulele si pânzele. Vom lucra pe baza sentimentelor şi raţionamentelor personale;
Utilizarea creativă adecvată a elementelor naturale, pentru creaţii originale; prin gruparea materialelor pe caracteristici subiectiv – plastice (lemn, metal, plastic, rocă, hârtie.
Materiale de lucru, sunt prezentate pe categorii. Materiale ce ne înconjoară sunt “paleta de culori” a acestui curs, alese selectiv.
1) Hârtii,
2) Vegetale. Sfori. sarma.
3) Material textil, folie plastic, ambalaj.
4) Pigmenţi, Nisip, Pietriş.
5) tablă, plasă de sârmă. Plasa de plastic, tifon.
6) adezivi: aracet, prenadez, dar şi sfoară, sârmă, capse., banda adeziva, fir nylon.

Realizare practica: Dezvoltarea de la idee la lucrare practică cu discutii si documentare.
Instrumente folosite: Cleste, foarfeca, cuter, capsator, Pistol de lipit, Planseta,tuburi culori,hartie, Aparat foto.

Etapizare program:

Etapa 1 Organizare atelier, prezentare proiect.
Etapa 2 Vizualizare cu imagini anterioare.
Etapa 3 Discutarea ideilor, selecţie materiale, Schiţe proiecte si pregătire, procurare materiale.
Etapa 4 Realizarea Producere lucrări si finalizare 25x25x25 cm
Etapa 5 Evaluarea lucrarilor analizarea rezultatelor/documentare foto
Etapa 6 Redactare catalog/tiparire Acţiunea este încheiata elaborând un catalog de studiu al Workshopului.

Am introdus 6 imagini cu lucrari executate sub indrumarea mea.